Cumartesi, Eylül 09, 2023

Eylül Meydan Okuması #9

9- Bize bir nasihat vermenizi istesek?

Kimseye çok güvenmeyin ve kimseyi yaptıkları için yargılamayın. "Kimse işlemediği günahın masumu değildir" sözünü unutmayın. Her an, her şey olabilir. Herkes her şeyi yapma potansiyeline sahiptir. İnsan saf iyi ya da saf kötü değildir. Koşullar insana "Asla yapmam" dediği şeyleri çatır çatır yaptırabilir." Bu yüzden eşimizi, dostumuzu; akrabamızı, komşumuzu yaptıkları şeyler için eleştirirken durup bir nefes alalım ve neyi niye yapmış olabileceklerini aynı şeyler başımıza gelmeden bilemeyeceğimizi düşünelim.

... 

Pazartesi okullar açılıyor. 1 hafta önce çok hazırdım. Şu an çok yorgunum. Hayırlısı... 

14 yorum:

  1. Ne diyordu biz sözde "benim giydiğim ayakkabıları giymeden, benim yürüdüğüm yolda yürümeden" bunları bilmeden insanları yargılamamak gerek bu doğru. Kolay güvenmem, güvenirsem de vardır bir bildiği derim. Bence güvenmek böyle olmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söz çok güzelmiş. İyi bildiğini zannettiğinden ya da elinden başka türlüsü gelmediğinden yapar zaten insan hata bence.

      Sil
  2. Güveni kötüye kullanmakta olmamalı ilişkilerde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki alenen bile bile hata yapan, yanlış yapan affedilmez öyle kolayca.

      Sil
  3. Nefis bir okul dönemi olsun, musmutlu, enerjili, eğlenceli . Öğrencilerin de pırıl pırıl, hevesli ve ilgili olsunlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çooook teşekkürler :) İyi başladık gibi :) Bakalım...

      Sil
  4. Yeni dönem hayırlı olsun .

    YanıtlaSil
  5. hayırlı olsun yeni dönem sevgili öğretmeniim :)

    YanıtlaSil
  6. ay evet yargılamak ne saçma bişi :)

    YanıtlaSil
  7. "Kimse işlemediği günahın masumu değildir" sözünü duymuştum Mrs. Kedi. Oldukça anlamlı bir söz. İnsanlar bu sözü algılayabilseler sanırım birbirlerine karşı daha anlayışlı olurlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum size Mr. Kaplan. İnsan önce durup bir düşünmeli ben ne biliyorum da konuşuyorum acaba diye.

      Sil

İyileştiren Sevgi

" Seni sevmeyi dünyanın en güzel şiiri yapacağım " demiş Edip Cansever. İnsan kendini sevilmeye layık görmeyince gerçekten sevildi...