Çarşamba, Eylül 27, 2023

Eylül Meydan Okuması #26 - #27

26- Canın yansa bile doğruyu söylermisin?

Sadece kendi canım yanacaksa doğruyu söylerim ama doğruyu söylediğimde başkasının canı yanacaksa ve söylemek herhangi birşeyi değiştirmeyecekse bildiğim doğruyu kendime saklarım. 

"Konuşmadan önce düşün: Gereği var mı? Şefkat barındırıyor mu? Kimseyi incitebilir mi?" demiş Lao Tzu. Kesinlikle katılıyorum. Sırf vicdanımızı rahatlatmak, "Söyledim, benden günah gitti" demek için söylenmemeli bazı doğrular. 

Kısacası kendimiz için değil, karşımızdakinin iyiliği içinse mutlaka söylenmeli doğrular. Aksi takdirde susmak en iyisi. 


27- Uyuyamadığın zaman ne düşünürsün?

Offff... Virüs girmiş bilgisayar ekranı gibi bin tane pencere açılır zihnimde. Ne var ne yok gelir aklıma. Saçmalıklar denizinde yüzmeye başlarım. Pişmanlıklar gelir, kaçan fırsatlar gelir, özlemler gelir çöreklenir; ruhum sıkıştıkça sıkışır. Öyle zamanlarda 3 şeyden birini yaparım.

1 - Kalkıp enn sevdiğim; bakarken mutlu olduğum filmlerden/dizilerden birini izlerim.

2 - Enn sevdiğim kitaplardan birini açıp okurum sızana dek.

3- Enn sevdiğimin boynuna gömülür hüngür hüngür ağlarım. Uyayamıyorum, beni uyut derim; saçımı okşar, masal anlatır, uyutur beni sevdiğim.


"Kör Nokta" filmi enn sevdiklerimden biri :) 

10 yorum:

  1. Dizi film izlemek bende de hep işe yarıyor. :)

    YanıtlaSil
  2. 26. soru cevabınız ne hoş ne ince.

    YanıtlaSil
  3. Yalan konusunda ben de aynı şeyleri düşünüyorum. Birisinin canının yakacak bir gerçekse kendi içimizi rahatlatmak için onu üzmek çok manasız.

    Kör Nokta'yı kaç kere izledim bilmem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen susmak daha doğru.
      Bazı filmler zamansız :)

      Sil
  4. Bence yalan söylemek yerine susmak iyidir, doğruyu söylemenin mümkün olmadığı durumlarda Mrs. Kedi.
    Benim rutin uyku ilacım yatarken kitap okumak. Uykum gelinceye kadar okurum, bazen bir sayfa bazen yirmi beş sayfa. Sonra kitabı başucuma koyup ışığı kapatırım ve uykuya dalarım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de uykusuzluğun kesin çaresi kitap Mr. Kaplan :)

      Sil
  5. ben de film izlerim, en sevdiklerimden, örneğin denzel in deja vu, liam neeson taken gibi :)

    YanıtlaSil

İyileştiren Sevgi

" Seni sevmeyi dünyanın en güzel şiiri yapacağım " demiş Edip Cansever. İnsan kendini sevilmeye layık görmeyince gerçekten sevildi...